Inflammerad tand blev bihålestrul

Har haft känningar av en kindtand som har en stor gammal lagning..inte tandvärk men öm upp mot näsan. Har haft inflammerade tänder förut så jag vet vilket he-e det är :( Eftersom en låång helg står inför dörren så tog jag det säkra och ringde folktandvården för en akuttid  så jag slipper åka 30 mil och det ska kosta skjortan under påsken.

Ganska precis en timme senare satt jag i den där hemska stolen och jag fasade för vad som skulle komma. Tandläkare är ingen hit..har en ganska inrotad tandläkarskräck och jag hatar allt vad rotfyllningar o div andra sysslor de utför...och det absolut värsta är att det gräver än större hål i plånboken.

Men iaf så var det en jättefin tjej som verkar väldigt behaglig. Hon började med att ta en bild och sen knackade och kände hon runt tanden och konstaterade att allt ser bra ut. Sen frågade hon om jag brukar ha problem med bihålorna..och jo, det har jag jämnt när jag är förkyld. Då trodde hon att det är de som spökar istället.

Nå, ska kurera mig med lite penicillin här under helgen får vi se om det släpper. Men skönt att jag slapp börja dondera med tanden iaf :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback