Sista veckan...






Då var man inne i sin sista vecka i denna kommunen..självklart finns det saker jag kommer att sakna..mina vänner, familjen framför allt eftersom jag lämnar kvar min underara dotter o mitt barnbarn här <3 Men även min finaste lillasyster som brukar slinka in på en kopp kaffe eller bara surra en stund samt min lillebror o hans familj och inte minst mina föräldrar <3 <3 <3

Men när det kommer till själva kommunen så är det inte mkt jag kommer att sakna förutom närheten till naturen. Min flytt härifrån är något jag gått och väntat på länge och nu när endast ett par dagar återstår känns det nästan som att vinna på Triss. Dom löööösa pusselbitarna i mitt liv kanske äntligen börjar falla på plats..men det kan bara tiden utvisa.

Men hur mycket jag än kan vantrivas i denna kommun så finns det ändå minnen som alltid kommer att finnas kvar. Här har jag vuxit upp i en liten by och sprungit i skogen med lillebror o lekt. Åkt skridskor på isen hos farmor och farfar, grilldagarna på våren i skogarna o där vi matade lavskrikor. Kom i tonåren och sprang ute på byn på helger och kvällar med bästa kompisen C..fick utegångs förbud av pappa på självaste konfirmationsdagens kvällen och så jag då hatade min kära far (för alla andra fick ju minsann gå ut, men inte jag) ;), träffade mitt nuvarande ex..fick fyra barn inom loppet av 10 år och köpte hus. Ja, det finns en hel del annat oxå..men här där jag just befinner mig idag..kommer alltid att vara "hemma" trots allt. Men nu ska vi sluta blicka bakåt och istället blicka framåt mot mitt liv som Lule-bo som snart tar sin början. Det är dags att vända blad i boken om mitt liv!!!

Är ju iaf trots allt några dagar kvar och jag måste ta itu med resten av det som ska fixas. Men nu närmast är det däckbyte på bilen som gäller!!!

Over and out, vi hörs!!!



Kramar // I.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback